دی داد

موقعیت:
/
/
اندر فواید لاسیدن (009-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1397-05-28

اندر فواید لاسیدن (009-010)

واژه ی «لاسیدن» بار معنایی منفی دارد و این از آن جهت است که گویا هدفی جز التذاذ جنسی در این اقدام دنبال نمی گردد. لاسیدن یعنی درگیر شدن در گفتگوهایی که هدف غیرجنسی مشخصی نداشته و با آن کسانی رقم می خورد که برای فرد لاس زن جذابیت جنسی داشته باشند.

اگرچه این مسئله در عمده ی فرهنگ ها حرکتی نکوهیده است، اما تحقیقات روانشناختی جدید نشان داده اند که لاسیدن فواید بسیاری دارد که از جمله آن می توان به کم شدن استرس و فشارهای روانی – جنسی در افراد اشاره نمود. اگر این حرکت بشکل رضایتمندانه ای (از جانب دو نفر درگیر) رقم بخورد، بیشترین تاثیر مثبت را داشته و می تواند به بهبود افسردگی های منتج از سرکوب میل جنسی بیانجامد.

آنانی که به این حرکت در زندگی خود مبادرت می ورزند بشکل غیرمستقیمی ریسک تجاوزات جنسی را در روابط خود کاهش داده و محیط امن تری را برای خود و اطرافیانشان مهیا می کنند.

تحقیقات دیگری نیز نشان داده اند که متجاوزان جنسی که بشکل خشونت آمیزی قربانیان خود را مورد تعرض و تعدی قرار داده بودند، آنانی بودند که از مهارت لاسیدن بی بهره بوده و از سر این نقصان، فشارهای جنسی خود را به روش های ناسازگار تخلیه می نموده اند. لاسیدن اقدامی است که در آن افراد یکدیگر را از نظر جنسی بررسی کلامی می کنند.

افراد درگیر در این فعالیت عملا بشکل سازگارتری در حال دست یازیدن به یکدیگر بوده و آن را یک حرکت جایگزین برای برخوردهای مستقیم جنسی ارزیابی می کنند. البته ناگفته نماند که برای آنانی که مایل به انجام چنین فعلی هستند، شکل مثبت و هدفمند آن توصیه می شود، نه اشکال موهن…

12150

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کشواد
کشواد
5 سال قبل

جالب بود