دی داد

موقعیت:
/
/
تئوری فراساختاریت
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1402-08-29

تئوری فراساختاریت

امروز در جلسه ی مصاحبه ی استخدامی یک نیروی جدید، به تئوری فراساختاریت خود در وادی فلسفه کاربردی متوسل شدم و نتیجه نیز بسیار رضایت بخش بود که شرح ماوقع را در اینجا با شما علاقمندان حوزه ی سرمایه های انسانی به اشتراک می گذارم، با این امید که الهام بخش باشد.

__

خانمی 32 ساله با تحصیلات ژنتیک و بسیار مسلط به زبان انگلیسی برای پست کارشناس اداری تقاضای همکاری داده بود و در گزارشی که از مصاحبه ی نخست شان به دست من رسیده بود، ضمنا دانسته بودم که بسیار به امر معلمی علاقمند هستند.

در حین مصاحبه متوجه شدم که بر این باورند که در موسسه ی ما این امکان وجود دارد که پرسنل پس از گذراندن دوره های تربیت مدرس به فعالیت معلمی نیز در کنار فعالیت اصلی کاری شان مشغول شوند.

وقتی از شور و شوق و عشق شان به تدریس آگاه شدم، و ایضا مطلع گشتم که از کودکی عاشق معلمی بوده اند ولی بنا بر دلایلی نامبارک این مهم تابحال محقق نشده است؛ بی فوت وقت به سایر مدیران حاضر در جلسه پیشنهاد دادم که ایشان را (بدون هرگونه مصاحبه ی اضافی) برای پست معلمی جذب کنیم و اگرچه تا بدین جای کار، تمام پروسه ی جذب شان برای پست دیگری بوده است، اما یک راست وی را به دپارتمان آموزش و بخش اساتید بفرستیم تا از همین امروز کارشان را بیآغازند.

نظر من که خوشبختانه با موافقت سایر مدیران نیز در جا پذیرفته شد، حکم golden buzzer شوهای تلویزیونی استعدادیابی را داشت و ما ایشان را یک جا به آرزوی دیرین شان رساندیم و قرار بر این شد که طبق یک برنامه ی تربیت مدرس ضمن خدمت (OJT) یا On-the-Job Training ایشان با بهترین استاد مجموعه برای شغل معلمی تربیت شده و از همین امروز نیز کارشان را شروع کنند.

و سپس دیگر لبخند بود و حال خوش و چشمان تر.

___

تئوری فراساختاریت نوعی از معنویت خاص خود را داراست و هنگامیکه شور و عشق و سواد در وجود کسی موج می زند، دیگر هیچ تعلل و ساختاریت آبسورد و معنی-تهی بلاموضوع است.

پس ای اصحاب دپارتمان سرمایه های انسانی، در فرآیندهای جذب مان، بیائید که زنگ طلایی (گُلدن بازِر) یکی، دو نفر در طول هر سال باشیم؛ چنانچه دستمان به این دکمه ی طلایی می رسد.

پانوشت: روزهایی در هفته و ساعاتی در روز، در مقام CPO یا مسئول ارشد فلسفه ی سازمان (Chief Philosophy Officer) در خدمت مجموعه های معظم کشور عزیزمان ایران هستم و کمک می کنم تا سازمان هایی گفتمان ساز، عمیق و معنادار پا به عرصه ی وجود گذاشته و ایران را به قدر وسع خود متحول کنند.

(لطفا در این مسیر همراه و همکار من باشید…)

امتیاز شما به این نوشته

3

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها